
آموزش انتقال بک آپ به گوگل درایو



بک آپ گیری یکی از حیاتی ترین ملزومات نگهداری یک وب سایت است و اصولا هر وب مستری حرفه ای و باهوشی سوای بک آپ گیری از سوی سرویس دهنده خود می بایست حداقل بک آپ مطمئنی در خارج از سرور داشته باشد در نایس استار از تمامی سرویس ها بصورت منظم بر روی سرور های دیگر عملیات بک آپ و پشتیبان گیری صورت میپذیرد با این حال در این بخش از آموزش به نحوه بک آپ گیری و انتقال فایل بک آپ به Google Drive خواهیم پرداخت.
روش فوق برای سایتهایی که حجم فایل های آن ها کم و در حد 5 تا 10 گیگ هست روش مناسب برای نگه داری بک آپ مطمئن می باشد.
در ادامه با ما باشید با آموزش انتقال بک آپ به گوگل درایو
جهت بک آپ گیری و انتقال آن به گوگل درایو پیش از هر چیز باید یک نسخه بک آپ از سایت خود داشته باشید و مورد دیگر نیاز به یک اکانت FTP خواهید داشت البته نیازی به ساخت اکانت FTP نیست بصورت خودکار یک اکانت FTP برای هر سایت ساخته و مشخصات آن همره با سایر مشخصات و اطلاعات سرویس هاست شما هنگام خرید به ایمیلتان ارسال شده است.
حال باید بک آپ مورد نظر را به اکانت گوگل و یا همان گوگل درایو خود انتقال دهیم مراحل فوق بصورت ذیل می باشد :
1 ) وارد سایت زیر شده ، ثبت نام کنید و سپس وارد سایت بشوید
2 ) در سمت چپ بر روی Select Source کلیک کنید ( یعنی مبدا را انتخاب میکنیم مبدا همان FTP ما خواهد بود)
سپس بر روی New کلیک نمایید:
حال قسمت FTP را انتخاب و سپس بر روی Next در پایین کلیک نمایید.
سپس اطلاعات FTP خود را وارد نمایید.
3 ) بعد از مرحله بالا باید بر روی Select Destination کلیک کنید تا مقصد خود را مشخص کنیم
بر روی GoogleDrive کلیک کنید سپس بر روی Next کلیک کنید
اگر جیمیل شما باز باشد یه پنجره برای تایید ارسال خواهد شد در غیر اینصورت از شما یوزر و پسورد خواهد خواست و سپس پنجره تایید باز خواهد شد
به تصویر زیر دقت کنید پوشه های خود را در گوگل درایو باز کنید و بر روی Transfer Now! کلیک کنید .
بعد از مرحله بالا کادر زیر را مشاهده خواهیم کرد برای ادامه مراحل بر روی Run this transfer now! کلیک کنید .
شما موفق شدید فایل خود را انتقال بدید برای انتقال فایل شما از هاست به گوگل درایو یکم زمانبر خواهد بود حدودا 20 الی 40 دقیقه میکشه بستگی به حجم فایل شما دارد .