عمومی

پرونده راکستار چگونه مغز متفکر بازیهای GTA را از دست داد

لزلی بنزیز در طی سالیان اخیر به عنوان یکی از ستون‌های موفقیت شرکت بزرگ راکستار شناخته می‌شود. همکاری‌های موفق وی با برادران هاوزر و همچنین عرضه موفق بازی‌های بلاک باستری مثل GTA و Red Dead Redemption در دهه اخیر، سود سرشاری را نصیب راکستار و تیک-تو کرده است. اما زندگی هیچ گاه بر وفق مراد هیچ کس نمی‌ماند. چون لزلی در اوج موفقیت کاری و مالی خود، در طی یک دسیسه از شرکتی که خود در ساخت آن یکی از ارکان اصلی بوده، بیرون انداخته می‌شود.

  • قصه‌ ساخت Agent – بازی فراموش‌شده راکستار سن دیگو

اگر به دنبال خواندن یک داستان پر از خیانت، ارعاب و دسیسه با تم تاریک هستید، شاید چیزی شبیه سری رمان‌های نغمه‌ای از آتش و یخ جورج.آر.آر.تالکین به دردتان بخورد. چون داستان این کتاب شبیه ماجرای دعوای لزلی بنزیز علیه شرکای سابق خود یعنی دن هاوزر و سم هاوزر (مدیران ارشد شرکت راکستار) است. وقایع این شکایت مربوط به همکاری این افراد در پروژه بازی GTA است. البته که در شکایت اخیر توسعه‌دهندگان سابق استودیو راکستار از این شرکت، زوایای پنهان دیگری از امپراتوری مخفی برادران هاوزر در این استودیو برای همه آشکار شد. در اواخر این مقاله نیز سراغ عنوان در دست ساخت لزلی بنزیز می‌رویم که به نوعی پروژه ای برای ثابت کردن توانایی‌های خود به هاوزرها و تمامی دنیا است. در این مقاله با همراه باشید.

باور کنید شوخی نمی‌کنم ولی شدت دسیسه‌ها و اتهامات وارد شده شاید چیزی حتی فراتر از دسیسه‌های بازی تاج و تخت باشد و در ابتدا هر مخاطبی را شوکه می‌کند.

دن، سم و لزلی – یک رفاقت سه نفره

خرید لپ تاپ پورش دیزاین

بنزیز بخشی از یک تیم رهبری سه نفره بود که باعث هدایت فرانچایز Grand Theft Auto از یک بازی 16 بیتی به موفقیت چند میلیون دلاری جهانی شد. اگر در جریان نیستید، باید بگویم که نسخه پنجم این سری همچنان در برخی از بازارها در صدر جدول فروش هفتگی قرار دارد و این آی‌پی تبدیل به یک بلاک باستر پول ساز برای راکستار شده است. در ابتدا لزلی و برادران هاوزر، با هم تبدیل به رفقای خوبی از جنس فیلم‌های اسکورسزی شده بودند و روابط نزدیکی با هم داشتند. روابطی که آن‌ها را به ثروت و قدرت خارق‌العاده‌ای رسانده بود. ناشر بازی GTA یعنی تیک‌-تو نیز سهم آن‌ها از سود بازی‌ها را در قالب پاداش موفقیت‌های این سه مرد در نظر گرفته بود.

همه چیز برای بنزیز خوب پیش می‌رفت، تا زمانی که (به ادعای وی) برادران هاوزر از پشت به او خنجر زدند و منکر پرداخت سهم سود وی از سودهای سرسام‌آور و موفقیت‌های جاری کسب شده توسط فرانچایز GTA شدند. وکلای راکستار در پاسخ به ادعاهای بنزیز گفته‌اند که «دعوی بنزیز عجیب و غریب است». دیروز این شرکت با طرح ادعایی مبنی بر این که بنزیز شرکت را ترک کرد، ادعا کرد که بنزیز خود شرکت را ترک کرده و به همین دلیل دیگر سودی از هیچ چیزی ندارد و حق چنین ادعایی را نیز ندارد.

اما اگر روراست باشیم، هاوزرها اولین بار نیست که درگیر چنین شکایت‌هایی شده‌اند و قبلا نیز انبوهی از حکایات و داستان‌های وحشتناک علیه این دو برادر مطرح شده است. در شکایت بنزیز نیز بار دیگر تصویری از خیانت این دو برادر و شرکت راکستار برای چندمین بار به ما نشان داده می‌شود. برای هرکسی که از نحوه عملکرد واقعی شرکت‌های بازی ویدئویی و پشت پرده‌های این شرکت‌های بزرگ لذت می‌برد (فارغ از بیانیه‌های اعلام شده توسط این شرکت‌ها که همگی مبهم هستند، جوایز کسب شده توسط این شرکت‌ها و مصاحبه‌های با دقت و بشدت مدیریت شده که سراسر از تعاریف بی‌مورد است) این مقاله از نکته‌های ظریف و افشا کننده از همین پشت پرده‌ها را دارا است.

ادعای اخراج شدن از طرف شرکت


سم هاوزر

بنزیز در صحبت‌های خود ادعا می‌کند که هاوزرها او را ترغیب کردند که به یک تعطیلات خوب به مدت شش ماه برود. اما زمانی که او از شرکت دور بود، راکستار فرزند دست‌پرورده خود و همچنین تعدادی از بهترین دوستان او را اخراج کرد، در حالی که دسترسی وی به ایمیل‌های شرکت را نیز قطع کرده بودند. هنگامی که او سعی کرد پس از اتمام دوران تعطیلات به کار خود در دفتر شعبه راکستار نورث واقع در اسکاتلند بازگردد، توسط مدیر دفتر متوجه خبر اخراج شدن خود از شرکت شد.

بنزیز می‌گوید که راکستار او را با ادعاهای تند و زشت در مورد اقداماتش در زمان حضور در شرکت تهدید کرد. تاکتیکی برای انتقام که آن‌ها قبلاً با سایر کارکنان محترم نیز انجام داده بودند. تاکتیکی که شرکت در تلاش‌های خود بعد از اخراج کارکنان برای ایجاد زمینه‌های غلط برای فسخ قراردادشان و ساکت نگه داشتن‌شان استفاده کرده بود. بنزیز در ادامه و تایید گفته‌های خود ادعاهای بشدت جالبی را مطرح می‌کند. سم هاوزر کارمندان را به استریپ کلاب و سایر رفتارهای بشدت برخلاف هنجارهای استاندارد محل کار تشویق هدایت میکرد. در ادامه با تهیه عکس‌های شخصی از کارکنان در موقعیت‌های خطرناک جنسی، برای ارعاب آن‌ها در موقعیت‌های مورد نیاز را سازماندهی می‌کرد. البته راکستار و برادران هاوزر اکنون سال‌هاست با چنین ادعاها و بحث و جدل‌هایی آشنا هستند و این ادعاها اکنون تبدیل به نوعی عادت برای آن‌ها شده است.

بعنوان مثال در سال 2004، آن‌ها یک قطعه کد حاوی محتوای گرافیکی جنسی در GTA: San Andreas گذاشتند. پس از فاش شدن آن محتوا، کار به شکایت، بحث در کنگره، جنجال رسانه‌ای فراوان و سرانجام رتبه بندی مجدد بازی از طرف ESRB و تغییر آن از رده‌بندی مثبت 17 سال به بالای 24 سال کشید. اپیزودی تحت اسم The Hot Coffee در بازی سن اندریاس شناخته می‌شود که بسیار فجیع بود. این اپیزود که بعدها از بازی حذف شد، یک مینی گیم درون بازی بود که به پروتاگونیست بازی یعنی CJ درون بازی اجازه می‌داد که با پارتنر خود درون بازی ارتباط جنسی داشته باشد. همین اپیزود چنان جنجالی به پا کرد که باعث ساخته شدن یک فیلم در شبکه بی‌بی‌سی و یک کتاب شد.

  • چرا راکستار دیگر به DLCهای داستانی توجهی نمی‌کند؟

در سال 2010 نیز راکستار درگیر شکایت دیگری که ادعا می‌کرد با کارمندان خود بسیار بدرفتاری می‌کند، شده بود. در این سال همسران کارمندان Rockstar یک وبلاگ را در محکومیت شرایط کار تحمیل شده به آن‌ها در این شرکت منتشر کردند، که شرایط کاری راکستار را وحشتناک و غیرقابل قبول توصیف کردند. حتی آن‌ها بخاطر کاهش مزایای خود نیز شکایت کردند. البته مدیریت راکستار ساکت نماند و با بیانیه‌ای ملایم پاسخ داد و اساساً نگرانی کارکنان خود را برطرف کرد. بعدها راکستار ترجیح داد که با این دسته از شاکیان خود پشت درهای بسته مذاکره کرده و پرداخت غرامت به آن‌ها را قبول کرد. GTA 5 آخرین بازی این شرکت، صحنه های خشونت‌آمیزی را در برابر برخی از آسیب پذیرترین زنان جامعه داشت که ناشر بازی یعنی تیک‌تو پس از عرضه بازی با قاطعیت از آن‌ها دفاع کرد. البته ناشر اظهار داشت که اگر آن را دوست ندارید، مجبور نیستید آن را بخرید.

هاوزرها عموماً از صحبت با رسانه‌ها خودداری می‌کنند و فقط در هنگام لانچ‌های بزرگ بازی های خود مصاحبه با رسانه‌ها را قبول می‌کنند. حتی تعداد کمی عکس از آن‌ها در رسانه‌های بصری وجود دارد. حضور نادر آن‌ها در مقابل دوربین نیز به مراسم‌های اهدای جوایز صنعت گیم برمی‌گردد. تا حدی همین مسائل و علاقه بیش از حد این دو برادر به مخفی ماندن باعث می شود که دعوای حقوقی بنزیز بسیار جالب باشد. همین دعوای حقوقی می‌تواند سرانجام اطلاعاتی درمورد یکی از مخفی‌ترین شرکت‌های بازی را به بیرون ارائه دهد. هر کسی که به عملکرد داخلی و پشت پرده راکستار و داد و ستد کارمندان آن علاقه مند است، باید به Jacked: The Outlaw Story of Grand Theft Auto نگاه کند. یک کتاب از روزنامه نگار دیوید کوشنر که پشت پرده‌های بسیاری از این بازی را افشا می‌کند.

سم هاوزر

خرید هودی طرح Grand Theft Auto

کوشنر در مصاحبه‌ای با Polygon گفت که «وقتی در مورد این کتاب تحقیق می‌کرد، فقط می‌توانست با کارمندان قبلی صحبت کند و تازه بسیاری از این کارمندان نیز بعلت قراردادهای عدم افشایی که بسته بودند حاضر به مصاحبه با وی نبودند». او در ادامه می‌گوید: «راکستار عملا مانند کارخانه شکلات سازی ویلی وونکا در جهان واقعی است. مردم وارد آن می‌شوند و بیرون نمی‌آیند. شما هرگز نمی‌توانید ببینید که شکلات‌های مخصوص و خوشمزه آن‌ها چگونه تهیه می‌شود». وی افزود: «برای فهمیدن نحوه کارکرد شرکت و روابط فی مابین کارمندان و مدیران ارشد باید به کارمندان سابق اعتماد کنید. افرادی که هم‌اکنون در آنجا کار می‌کنند از صحبت کردن در مورد شرایط کاری خود و راکستار می‌ترسند».

یک خرابکار وراج


لزلی بنزیز

شکایت بنزیز با این ادعا آغاز می‌شود که کار سم هاوزر در بازی‌های اولیه Grand Theft Auto نتایج کاملاً متوسطی را به همراه داشته است. او می‌گوید تنها زمانی که او تولید GTA 3 را بر عهده گرفت، این فرانچایز واقعاً متحول شده و موفقیت‌هایش شروع شد. دادخواست رسمی بنزیز این چنین ادامه می‌یابد: در حالی که سم و دن هاوزر در مشارکت‌های خود برای ساخت بازی هیچ اختراع، نوآوری و توسعه خاصی در روند ساخت بازی به اسم خود ندارند. به همین ترتیب در طراحی و نوآوری‌های هنری بازی GTA 3 نیز نقش نداشتند، پس موفقیت‌های GTA که پس از نسخه سوم به طرز چشمگیری افزایش یافته، مدیون مدیریت و نوآوری بنزیز در این بازی است.

همچنین در این دادخواست به نقش این دو برادر به نوشتن داستان در GTA و الهام‌های فراوان آن از تلویزیون و فیلم نیز اشاره شده است. از GTA Vice City به بعد، سم هاوزر و دن هاوزر بیشتر در بخش توسعه داستان و شخصیت‌های موجود در بازی‌ها و ترکیب عناصر موضوعی از فیلم و تلویزیون و استفاده از آن‌ها در درون بازی با هدف جذب مخاطبان بالغ ایفای نقش کردند. سریال‌ها و فیلم‌هایی که هاوزرها بخش عمده از الهامات خود را از آن‌ها گرفته‌اند، شامل میامی وایس، Carlito’s Way (با بازی پاچینو) و Heat (با بازی پاچینو و دنیرو) محدود می‌شد.

اگر قرار را بر این بگذاریم که ادعاهای مطرح شده در این شکوائیه تماما صحیح هستند، بنزیز کسی بود که روند بازی سازی و برنامه نویسی و توسعه و تولید آن را درک می‌کرد. از آن طرف برادران هاوزر بلد بودند چگونه شخصیت‌های داستانی خود را بنویسند و معاملات تجاری را برای شرکت برقرار کنند. وقتی Red Dead Redemption در حال تولید بود، برادران هاوزر مسئولیت آن را برعهده داشتند. بنزیز هیچ نقشی در ساخت و توسعه آن نداشت تا این که به گفته او همه چیز شروع به فروپاشی کرد.

بنزیز ادعا می‌کند که سم هاوزر پیامی در یک ایمیل به شرح زیر را برای او ارسال کرده است. «لطفاً به ما کمک کنید تا Red Dead Redemption را در فرم مطلوب و مورد قبول قرار دهیم. من درحال حاضر تنها یک خرابکار وراج هستم، من به بنز نیاز دارم!» (هاوزر بصورت اختصاری و دوستانه مثلا بنزیز را صدا کرده است) و همانطور که او خواسته بود، بنزیز وارد عمل شد و پروژه را نجات داد. بنظر می‌رسد این رابطه در پی انتشار GTA Online (یک بسته الحاقی آنلاین چند نفره GTA 5) که درست پس از لانچ بازی اصلی منتشر شد، خراب شد.

بنزیز می‌گوید: برادران هاوزر علاقه چندانی به GTA Online نداشتند و روی توسعه آن تمرکز نکردند. با این وجود وقتی بنزیز نام خود را در پایان جایزه در تیتراژ ابتدایی قرار داد، مکانی که معمولاً توسط اسم سم هاوزر اشغال می‌شد و برای اسم او در نظر گرفته شده بود، باعث اصطکاک بیشتر و آغاز سرد شدن روابط فی مابین شد. بنزیز ادعا می‌کند که سم هاوزر از این موضوع ناراضی بوده است. او در ادامه می‌گوید: سم ادعا کرد که تنها پس از انتشار آن متوجه این کار او شده است. اگر موضوع واقعیت داشته باشد، این بدان معنا است که او نسخه پیش از عرضه را بازی نکرده و یا حتی آن را مشاهده هم نکرده است، وگرنه تیتراژ ابتدایی بازی را باید می‌دیده است.

در این شکایت ادعا شده که جنیفر کلبه (Jennifer Kolbe) یکی از مدیران شرکت Rockstar، نارضایتی سم هاوزر را به بنزیز گزارش داده و به نقل از وی گفته است که بنزیز می‌خواهد شرکت را تصاحب کند. ظاهرا هاوزرها همانند پادشاهان رومی توهم توطئه از جانب رفیق قدیمی خود را داشته‌اند و از به پایین کشیده شدن از تخت پادشاهی خود احساس خطر می‌کرده‌اند.


خرید هدست مخصوص بازی اونیکوما

دستگاه کنترل از راه دور غیر فعال


پیچیده‌ترین و مشاجره‌برانگیزترین قسمت ماجرا مثل همیشه درباره پول است و این که چه کسی چه چیزی دریافت می‌کرده است. همراه با تیک‌تو ، سه رئیس راکستار سندی را ایجاد کردند بنام طرح تقسیم سود، که نحوه تقسیم پاداش‌های سود را بین آن‌ها مشخص می‌کرد. بعنوان سگ‌های شکاری برتر و حرف گوش‌کن راکستار، برادران هاوزر و شخص بنزیز از ذی نفعان اصلی طرح‌های پاداش بودند و میلیون‌ها دلار در هر سه ماه کاری بدست می‌آوردند.

شکوائیه بنزیز مدت زیادی را به این موضوع اشاره می‌کند، اما نتیجه این است که او تمام مذاکرات کاری را به هاوزرها واگذار کرده است. بنزیز می‌گوید که او به آن‌ها اعتماد کرده تا به علاقه اصلی خود که همان ساخت بازی است توجه کند. او ایمیلی را عینا نقل قول می‌کند که گفته می‌شود از سم هاوزر است: «همیشه از این که مراقبت باشم خوشحالم، با عشق سم».

اما وقتی زمان امضای اسناد فرا رسید، بنزیز ادعا کرد که او فریب خورده است. مدیر اجرایی ارشد از نیویورک به اسکاتلند رفت تا بنزیز اسناد را امضا کند. بنزیز می‌گوید که فقط 45 دقیقه فرصت داشت تا اسناد را بررسی کند. اما او به هم تیمی‌های خود اعتماد داشت، به خاطر همین اسناد را امضا کرد. او می‌گوید بعداً فهمیده است که این اسناد شامل یک بند در مورد کمیته تخصیص است که ممکن است (و در نهایت نیز چنانچه می‌دانیم کرده است) در نهایت او را از آنچه که شخصا سهم عادلانه خود می‌داند حذف کند. این شکایت ادعا می‌کند: رفتار عجولانه‌ای که از آقای بنزیز خواسته شد تا این موافقت‌‌نامه‌ها را بدون دادن وقت کافی برای بررسی کردن آن‌ها امضا کند، نشان دهنده یک فریب همه جانبه و برنامه‌ریزی شده از جانب هاوزرها است.

بنزیز می‌گوید طبق تفاهم‌نامه اولیه، تقسیم سهم او 150 میلیون دلار می‌شده که به لطف هاوزرها و امضای اسناد ثانویه از 150 میلیون دلار سهم خود از سود بازی محروم شده است. در یک بخش او ادعا می‌کند که سم هاوزر گفته است که بنزیز نباید دیگر پول دریافت کند. وی ادعا می‌کند که در یک آخر هفته وقتی متوجه شد که چک‌ها دیگر به حساب وی واریز نشده‌اند، هنگام گفتگو با جنیفر کلبه ظاهراً او به بنزیز گفته است که سم فکر می‌کند تا حالا به اندازه کافی پول دریافت کرده‌ای و دیگر بس است.

بنزیز می‌گوید که پس از اتمام GTA 5 و GTA Online به دفاتر این شرکت در نیویورک رفته است و با پیشنهاد تعطیلات شش ماهه با پرداخت حقوق مواجه شده که او نهایتا این پیشنهاد را قبول کرده است. اما در همین زمان بود که رابطه صمیمانه‌ای که زمانی بین او و براردران هاوزر وجود داشت، و همچنین جایگاه امن و دست‌نیافتنی او در شرکت راکستار تماما نابود شد.

دن هاوزر

در این شکایت آمده است: «خیلی زود برای آقای بنزیز مشخص شد که تعطیلات پیشنهاد شده از طرف شرکت به او در واقع اخراج است. سم هاوزر تمام ارتباطات خود را با بنزیز قطع کرده بود. گوشی بلک بری که از طریق آن امور کاری خود را مدیریت می‌کرد، از راه دور بدون اطلاع قبلی غیرفعال شده بود و ایمیل کاری به دلیل اعتراض آقای بنزیز برای وی قفل شد. آقای بنزیز در طول تعطیلات درخواست دسترسی به حساب را داشت که این درخواست کامل رد شد.»

بنزیز در مورد وضعیت اشتغال نامعلوم خود و وضعیت نامشخص خود با جنیفر کلبه مذاکره می‌کرد. وقتی سعی کرد سر کار برود، به دفتری که سال‌ها رئیسش بود اجازه دسترسی داده نشد. وقتی سرانجام وارد آنجا شد، مدیر دفتر به او گفت که به خانه برگردد. دوران او در راکستار با کودتایی سرد و بی رحم از طرف برادران هاوزر به پایان رسیده و پرداخت سهم وی از سودهای شرکت نیز به پایان رسیده بود. در دادخواست راکستار این طور استدلال می‌شود که از آنجا که بنزیز دیگر در راکستار کار نمی‌کند، او هیچ سهمی از سود آن را نیز ندارد. اما به جزئیات خروج او از شرکت نمی‌پردازد.


خرید دسته بازی تریوس مخصوص موبایل

در ظاهرعجیب وغریب، اما در باطن نادرست


در ماه ژانویه، راکستار با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که بنزیز رفته است و از عملکرد وی طی دورانی که در این شرکت کار کرده بود تقدیر کرد و کارهای او را ستایش کرد. بنزیز می‌گوید هرگز این بیانیه از جانب وی تأیید نشده است. درحال حاضر که شکایت‌های طرفین در معرض دید عموم قرار داده شده، راکستار اعلام کرده که از عملکرد بنزیز راضی نبوده و کارهای وی در حد مطلوب نبوده است.

نماینده راکستار گیمز در ایمیلی به Polygon گفت: «لزلی بنزیز سال‌های سال یکی از کارمندان ارزشمند در شرکت ما بود. متأسفانه رویدادهایی که در استعفای او به اوج خود رسید و در نهایت از عملکرد خود وی، حاصل رفتارهای او در درون شرکت بود. با وجود تلاش‌های مکرر ما برای حل و فصل مسالمت آمیز این مسائل قبل و بعد از عزیمت، لزلی تصمیم گرفته است که این مسیر را در جهت تعیین، به غیر از شرایط قرارداد که قبلاً در موارد متعددی با آن‌ها موافقت کرده بود ادامه بدهد.

ادعاهای او بدون هیچ شایستگی و در بسیاری از موارد کاملاً عجیب است، و ما بسیار مطمئن هستیم که این موضوع در دادگاه نهایتا به نفع ما حل خواهد شد. آنچه مهم بوده است، همواره تلاش فوق‌العاده کل تیم راکستار بوده که ثابت می‌کند موفقیت‌های این شرکت هیچگاه متکی به فرد نبوده است. تیم راکستار همچنان در تلاش هست تا جذاب‌ترین تجربه های سرگرمی را برای طرفداران خود ارائه دهد».

Polygon با وکلای بنزیز نیز تماس گرفت تا به شکایت راکستار پاسخ دهد. در اینجا آنچه آن‌ها گفتند تماما برای شما آورده شده است: شکایت لزلی بنزیز، پس از شش ماه مرخصی تحمیل شده به او توسط شرکت بعنوان یک طرح تشویقی که بعدا کشف شد در واقع طرحی شیادانه برای برکناری او از شرکت بوده است. این دسیسه‌ای است که پس از سال‌ها کار در شرکت و جلب تحسین عمومی بدلیل رهبری بی‌نظیر او درون تیم و همچنین رهبری شرکت و بازی‌های ویدیویی آن از طرف برادران هاوزر علیه او اجرا شد.

  • چرا راکستار نیازی به انتشار بازی‌ دیگری قبل از GTA 6 ندارد؟

تیک‌تو در پاسخ خود می‌گوید که او حتی حق شکایت هم ندارد، زیرا سم هاوزر و کمیته تخصیص مخفیانه می‌توانند سود حاصله را به هر شکلی که دوست دارند تعیین کنند. با این حال شرکت‌های دارای چنین وجه عمومی و اعتباری، تعهدات بالاتری نسبت به آن‌ها دارند و اقدامات این کمیته اصالا مطابق استانداردها نیست. بمدت شش سال کمیته تخصیص سود حاصله را بین سم هاوزر، دن هاوزر و لزلی بنزیز بعنوان طرح حق امتیاز بطور مساوی تعیین و تقسیم کرد. بعد از این که آقای بنزیز به تعطیلات رفت این امر متوقف شد. علی‌رغم بیانیه موافقتنامه سابق، مبنی بر ادامه همه حقوق و مزایا، هاوزرها او را از توزیع حق سود خود حذف کردند.

در پایان تعطیلات اجباری توافق شده، آقای بنزیز به محل کار خود بازگشت و با مسدود شدن تمامی حساب‌های کاری و ممانعت از وارد شدن به دفتر کار خود روبرو شد. این شرکت در این نقطه از تاریخ هیچ ادعایی درمورد عملکرد یا رفتار لزلی بنزیز نکرده و نامه‌ها نشان می‌دهند که شرکت حتی نمی‌گوید که او اخراج شده است. اگرچه وکلای شرکت بعداً مسائل مبهمی مربوط به عملکرد ​​را مطرح کردند، اما ما تمامی آن‌ها را به هیچ وجه قانع کننده نمی‌دانیم و تماما اداعاهای وارد شده را کذب و از اساس رد کردیم. شرکت تاکتیکی دیرهنگام روی کرده است که در اغلب موارد که هیچ دفاع واقعی وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف آقای بنزیز جستجوی عدالت است، شکایتی که وی ارائه کرده است کامل است.

به روانگردان بروید


در جریان این شکایت‌ها، محبت ظاهری و پیوندهای دیرینه‌ای که قبل از اخراج وی بین هاوزرها و بنزیز وجود داشته است، برای بسیاری از عموم آشکار شد. بارها و بارها این دادخواست به دوستی و محبت و اعتماد که بین آن‌ها وجود داشته اشاره می کند. از جمله نقل قول‌ ایمیل‌های متعددی که بین آن‌ها رد و بدل می‌شده است.

سم هاوزر در یک ایمیل پس از اتمام قرارداد حق امتیاز تقسیم سود نوشته است: «هی مرد، همه چیز با هجاج خوب پیش می‌ره؟ خودت چه حسی داری؟ حاضری چند سال دیگر زندگی خود را به یک روانی بسپری؟ یا از تسلط کامل بر امور خود هیجان زده هستی؟ یا هر دو؟ نمی‌دانم من که هم هیجان زده و هم ترسیدم. زمان آن است که چکش را روی همه چسبانده و نابود کنیم! ما در بسیاری از سطوح کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. بیایید کار را شروع کنیم. این بار با همکاران واقعی! من فکر می‌کنم این فوق العاده است. درست است که ما در مورد این مدت‌های طولانی باهم حرف زدیم، اما اکنون ما سرانجام آن را ممکن کردیم. بهتر از این نمی‌شود! خانواده واقعی، بسیار منحصر به فرد و خاص، ما هرگز به عقب نگاه نخواهیم کرد، بیایید از آن مطمئن شویم. بیا دعا کنیم که همه چیز عالی پیش برود با عشق ، سم».

بدون شک اگر این موضوع به دادگاه برسد، افشاگری‌های بیشتری در راه است. هرچند اظهار محبت‌های بیشتر از این دیگر بعید است. کوشنر می‌گوید: بحث و جدل چیز جدیدی در راکستار نیست. اما آن‌ها همچنان این محصولات عالی را که میلیون‌ها نفر هنوز هم می‌خواهند بخرند، تولید می‌کنند. من فکر می‌کنم به همین دلیل است که آن‌ها همیشه آخرین خنده را دارند و آخر کار فقط آن‌ها هستند که می‌خندند.


خرید ست گیمینگ ردراگون

زندگی ادامه دارد…


دن هاوزر در کنار لزلی بنزیز

بنزیز پس از راکستار و حوادث باور نکردنی آن، در ابتدا استودیویی به اسم Royal Circus Games تاسیس کرد و در کنار مجموعه‌ای از استودیوهای دیگر روی بازی جدید و مخصوص خود شروع به کار کرد.

با این حال در سال 2016، بنزیز با کارفرمای سابق خود یعنی شرکت Rockstar بدلیل نام استودیو خود درگیر یکسری مسائل حقوقی و مشکلات عدیده شد. راکستار در شکایت خود مدعی شد که سرنام استودیو جدید بنزیز یعنی Royal Circus Games (RCG) خیلی به سرنام شرکت راکستار بصورت Rockstar Games (RSG) شبیه است. بنزیز عمدا از این طریق در تلاش است که از این تشابه برای به اشتباه انداختن کاربران و پروموت کردن خود جهت جذب کردن کارکنان Rockstar به سمت شرکت خود استفاده کند. بعدها بنزیز برای جلوگیری از حواشی ایجاد شده اسم استودیو خود را تغییر داد و بصورت رسمی آن را Rocket Boy اعلام کرد.

حال اخیرا طی خبری اعلام شده است که بنزیز موفق به جذب سرمایه اولیه برای ساخت بازی خود شده است. طبق گزارش تلگراف، بودجه بازی ازطریق Netease ، Makers و شرکت فعال در زمینه سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده یعنی Galaxy Interactive تامین شده است. لزلی بنزیز موفق شده است که 32 میلیون پوند (40.8 میلیون دلار) برای پروژه فعلی خود سرمایه جذب کند. بازی قرار است که یک عنوان علمی تخیلی جهان باز با اسم Everywhere باشد. این بودجه از استودیوی بنزیز که وی پس از ترک راکستار در سال 2016 تأسیس کرد، برای ساخت بازی جدید حمایت خواهد کرد.

  • 5 1 بازی بزرگ راکستار که منتظر ریمستر آن‌ها هستیم
  • آیا راکستار گیمز واقعا درحال ساخت بازی Bully 2 است؟
  • چرا راکستار بخاطر GTA VI بازی‌های دیگرش را قربانی می‌کند؟


(1) آموزش کار با لانچر جدید راکستار Rockstar Games Launcher نسخه 2019 درآمد 98
آموزش کار با لانچر جدید راکستار Rockstar Games Launcher نسخه 2019 درآمد 98


(2) چگونه شخصیت gta 5 را عوض کنیم - مشاور شما
چگونه شخصیت gta 5 را عوض کنیم - مشاور شما


(3) چگونه در gta v شخصیت عوض کنیم - مشاور شما
چگونه در gta v شخصیت عوض کنیم - مشاور شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + سه =

دکمه بازگشت به بالا