عمومی

5 انتظاری که از قسمت بعدی Fallout داریم

به نظر می‌رسد عرضه Fallout 5 در آینده‌ای نچندان دور اجتناب ناپذیر باشد. از زمان عرضه Fallout 4 در سال 2015 هواداران سبک بازی‌های جهان آزاد و RPG آخرالزمانی، مشتاق نسخه بعدی هستند تا دوباره به سرزمین Wasteland باز گردند و تجربه اصلی و به غیر از نسخه نه چندان جالب Fallout 76 و بخش چند نفره داشته باشند.

در ماه سپتامبر سال 2020 مایکروسافت استودیوی بتسدا را خریداری کرد و این یعنی احتمالا باید شاهد انحصاری شدن فال‌آوت برای اکس باکس و کامپیوتر باشیم. در همین حال بتسدا سخت در حال کار روی Elder Scrolls 6 و Starfield بوده و حدس اینکه فال‌آوت بعدی چه زمانی عرضه خواهد شد کمی سخت خواهد بود.

با توجه به موفقیت Fallout 4، پنجمین نسخه اصلی از سری هم مطمئنا با استقبال هواداران مواجه خواهد شد. در عین حال که منتظر اطلاعات جدیدی هستیم، لیستی تهیه شده تا چیزهایی که می‌خواهیم در فال‌آوت بعدی ببینیم را با یکدیگر تصور کنیم.

بازگشت سیستم کارما


سیستم کارما یکی از مشخصات اصلی موجود در سری بازی‌های فال‌آوت از زمان قسمت اول محسوب می‌شود که متاسفانه راهی به Fallout 4 باز نکرد. سیستم کارما کاری می‌کند تا شما حس کنید تصمیماتتان روی دنیای اطرافتان تاثیر دارد. برای مثال اگر در بازی به کشتن افراد همه بپردازید، در بازی به شهرت ناپسندی دست پیدا می‌کنید. این قابلیت باعث می‌شود تا بازی جنبه‌های نقش‌آفرینی بیشتری را به خود اختصاص دهد و بازیکن بخواهد برای هر کاری در بازی تصمیم بخصوصی را اتخاذ کند. Fallout 4 این قابلیت را نداشت و هر کاری که انجام می‌دادید، فقط روی کاراکتر همراهتان تاثیر می‌گذاشت.

تمرکز روی کوآپ به جای بخش چند نفره


Fallout 76 موارد جالبی برای عرضه داشت اما نکته اینجاست که به ما یادآوری کرد که بخش چندنفره همیشه جواب نمی‌دهد. سری فال‌آوت همیشه بخش تک‌نفره قوی و با ابهتی داشته است اما به واسطه همه‌گیری بازی‌های آنلاین در بازار سخت است که انتظار داشته باشیم تا فال‌آوت به ریشه‌هایش پایبند بماند. از آن جایی که تاد هاواراد اذعان داشته که آن‌ها تمرکزشان روی بازی تک‌نفره خواهد بود، نیازی نیست تا زیادی از حد نگران باشیم اما بسیار عالی می‌شود اگر حالت کوآپ هم در کنار حالت تک‌نفره در بازی وجود داشته باشد.

سیستم ساخت و ساز صیغل‌کاری شده


قابلیت ساخت و ساز در Fallout 4 چیزی بود که باعث می‌شد تا موادی که به ظاهر بدردنخور بودند هم در بازی برای یک هدفی وجود داشته باشند. اما این قابلیت اگر با تمیزکاری و صیغل‌کاری بیشتری همراه باشد، حتی مفیدتر هم می‌شود. قراردادن تخت‌های بزرگ و آهنی در جای مناسب با کنترلر می‌توانست گاهی اوقات سخت و طاقت‌فرسا باشد. با اینکه ساخت و ساز در بازی بسیار جالب است اما مکانیک و رابط کاربری آن می‌تواند بروزتر و بهتر از چیزی که در Fallout 4 دیدیم باشد.

دیالوگ‌های بیشتر


تنوع در واقع نمک زندگی محسوب می‌شود و همه ما منتظریم تا در Fallout بعدی گزینه‌های دیالوگ بیشتری را ببینید. همانطور که طعنه زدن و شوخی کردن در بین دیالوگ‌های بازی می‌تواند جالب و بامزه باشد، اما وجود فقط 4 گزینه در بین موارد موجود برای جواب دادن کم به نظر می‌رسد و بهتر است در فال‌آوت بعدی تعداد دیالوگ‌ها بیشتر و باورپذیرتر باشد. داشتن انتخاب‌های بیشتر مشکلی ایجاد نکرده و باعث می‌شود تا کنترل بیشتری بر کاراکتر خود داشته باشید و کاراکتر خود را هر چه بیشتر به شخصیت مدنظرتان تبدیل کنید.

امکانات بیشتر برای گشت و گذار


گشت و گذار در دنیای پسا آخرالزمانی Commonwealth همیشه می‌تواند جالب و تاثیرگذار باشد. امیدواریم Fallout 5 در کنار تمام مواردی که در گذشته در سری وجود داشته تنظیمات و گزینه‌های جدیدی را به ما پیشنهاد بدهد. وجود موارد و آیتم‌های و همچنین مکان‌های جدید باعث می‌شود تا همه چیز در بازی حس تازگی داشته باشد. از واشنگتن دی‌سی در Fallout 3 گرفته تا وگاس در نسخه New Vegas و همچنین بوستون در Fallout 4 فکر این که مکان جدیدی برای گشت و گذار پیدا شود و چیزهای تازه‌ای برای نمایش دادن باشد بسیار ما را هیجان‌زده می‌کند.


(1) اتمام انتظاری 7 ساله برای Fallout 4
اتمام انتظاری 7 ساله برای Fallout 4


(2) Fallout 76 دیجیکالا مگ
Fallout 76 دیجیکالا مگ


(3) فال اوت برای خردسالان نقد بازی Fallout
فال اوت برای خردسالان نقد بازی Fallout Shelter


(4) Fallout 4 نادیده
15 مورد از جزئیات فوقالعادهای که ممکن است در Fallout 4 نادیده گرفته باشید - وینفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا