آشپزیعمومیمطالب جالبویژه

خورش کرفس رژیمی طرز تهیه خورش کرفس رژیمی

خورش کرفس رژیمی

اغلب غذاهای رژیمی و کم کالری شاید کمی بی مزه باشند و آنچنان مورد استقبال واقع نشوند. ولی در این مطلب خورش رژیمی کرفس را که طعمی خوشمزه دارد به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای برای خورش کرفس رژیمی

ساقه کرفس500 گرمبرگ کرفس، نعناع و جعفری 400 گرممرغ 300 گرمآبلیمو نصف استکانپیاز 1 عدد متوسطسیر 2 حبه ( اختیاری )روغن زیتون به مقدار لازمنمک کمی کمتر از مقدار لازمخورش کرفس رژیمی

طرز تهیه خورش کرفس رژیمی

مرغ را بعد از شستن نمک بزنید و همراه یک عدد پیاز و 3-4 لیوان آب به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا تقریبا نیم پز شود .کرفس ها را بعد از پاک کردن و شستن به صورت نگینی ریز خرد کنید و در محلول آب و نمک رقیق قرار دهید تا علاوه بر طعم دار و ترد شدن کاملا ضدعفونی شوند .برگ های کرفس را همراه نعناع و جعفری ساطوری کنید و کنار بگذارید .کرفس های خرد شده را آبکش کنید .در تابه ای مقداری روغن زیتون بریزید . صبر کنید تا کمی روغن زیتون گرم شود . کرفسهای خرد شده را همراه با سبزی خرد شده داخل تابه بریزید، در صورت تمایل به استفاده از سیر، دو حبه سیر را داخل تابه رنده کنید و مواد را با حرارت متوسط به مدت 3 – 5 دقیقه تفت دهید تا از حالت خامی خارج شوند و کمی نرم شوند ؛ و همچنین طعم ساقه کرفس و سبزیجات با هم مخلوط شود. بعد مقداری زرد چوبه به مواد اضافه کنید، مواد را هم بزنید و حرارت زیر تابه را خاموش کنید . پیاز را از داخل آب مرغ خارج کنید و محتویات تابه را به مرغ اضافه کنید . مقداری فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و در صورت نیاز ، یک تا دو لیوان آب به خورش اضافه کنید . حرارت زیر قابلمه خورش را زیاد کنید تا خورش به جوش بیفتد و بعد حرارت را ملایم کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید خورش با حرارت ملایم و درب بسته به مدت 30-45 دقیقه کاملا جا بیفتد .طی این مدت چند بار به خورش سر بزنید و از اندازه بودن آب آن مطمئن شوید . 10 دقیقه آخر طبخ آبلیمو یا چاشنی ترش مورد نظر را به خورش اضافه کنید خورش را هم بزنید و اجازه دهید 10 دقیقه آخر خورش با درب باز بپزد .و در آخر نمک و فلفل و چاشنی خورش را اندازه کنید و خورش را در ظرف مورد نظر سرو کنید .خورش کرفس رژیمی

نکات تکمیلی در مورد خورش کرفس

خورش کرفس جزو غذاهای رژیمی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت و 0 دقیقه میباشد .
خورش کرفس را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری – افطار – میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

خورش کرفس ، طرز تهیه خورش کرفس رژیمی

خورش کرفس رژیمی طرز تهیه خورش کرفس رژیمی
خورش کرفس رژیمی طرز تهیه خورش کرفس رژیمی
خورش کرفس رژیمی طرز تهیه خورش کرفس رژیمی
خورش کرفس رژیمی طرز تهیه خورش کرفس رژیمی
خورش کرفس رژیمی طرز تهیه خورش کرفس رژیمی

(1) خورش کرفس طرز تهیه خورش کرفس رژیمیnamnak.com
خورش کرفس طرز تهیه خورش کرفس رژیمی


(2) خورشت کرفس با طرز پخت رژیمیbartarinha.ir
خورشت کرفس با طرز پخت رژیمی


(3) خورش رژیمی خورش کرفس رژیمی مناسب برای cooking.akairan.com
خورش رژیمی خورش کرفس رژیمی مناسب برای دیابت و قلب


(4) طرز تهیه خورش قرمه سبزی با قارچ غذای rasekhoon.net
طرز تهیه خورش قرمه سبزی با قارچ غذای رژیمی


(5) طرز تهیه خورش کرفس رژیمی خواندنی هاkhaandaniha.ir
طرز تهیه خورش کرفس رژیمی خواندنی ها


(6) آموزش تهیه خورش کرفس رژیمی - هونل پورتالportal.hoonel.com
آموزش تهیه خورش کرفس رژیمی - هونل پورتال


(7) طرز تهیه خورش کرفس با تصویرbeytoote.com
طرز تهیه خورش کرفس با تصویر


(8) طرز تهیه خورشت کرفس خوشمزه به صورت مرحله به مرحله
742020 خورشت کرفس یک غذای سالم و خوشمزه ایرانی است که برای تهیه آن از کرفس گوشت جعفری و مقداری نعنا برای پخت آن استفاده میشود در این مقاله طرز تهیه خورشت کرفس را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.


(9) آموزش طرز تهیه خورشت کرفس و اصول خورش کرفس مجلسی و خوشمزه
خورشت کرفس از آن دست غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد اما کمتر سر سفره ها دیده میشود. شاید به این دلیل که هر کسی نمیتواند یک خورش کرفس خوشمزه و جا افتاده درست کند. در ضمن این غذا به شکل های مختلف تهیه میشود.


(10) طرز تهیه خورش کرفس با تصویر
طرز پخت خورش کرفس . نکاتی برای تهیه خورش کرفس حتما از کرفس هایی استفاده کنید که ساقه های جوان و ترد دارند. اگر از گوشت گوساله استفاده می کنید ابتدا 1 ساعت گوشت را با پیاز بپزید و بعد سبزی ها را اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا