مدل جدید ب‌ام‌و سری 3 پلاگین هیبریدی

مدل جدید ب‌ام‌و سری 3 پلاگین هیبریدی

‌ب‌ام‌و برای سال‌ها، نمادی از لذت رانندگی بوده و شعار این کمپانی مبنی بر «نهایت یک ماشین برای رانندگی» همیشه دنبال شده است. ولی به نظر می‌رسد که زمانه در حال تغییر است و گستره محصولات مونیخ نیز می‌بایست رشد کند. به عنوان مثال یک مینی‌ون مانند سری 2 اکتیو تورِر، چیزی است که قبلاً کسی نمی‌توانست آن را تصور کند؛ یک مدل دیفرانسیل جلو، یک انحراف و یک خیانت در برابر ارزش‌های برند.

BMW 330e Plug-In Hybrid

BMW 330e Plug-In Hybrid

مسئولان ب‌ام‌و به‌خوبی از این موضوع آگاه هستند که سری 3 جایگاه ویژه‌ای در محصولات آنها دارد و پرفروش‌ترین محسوب می‌شود. بنابراین، دوست ندارند که چندان به فرمول موفق‌شان دست بزنند. ولی با این وجود، با توجه به قوانین سختگیرانه در رابطه با مصرف سوخت و آلودگی CO₂، حرکت به سمت مدل‌های الکتریکی امری ناگزیر است. البته این موضوع لزوماً به معنای حذف لذت رانندگی نخواهد بود.

BMW 330e Plug-In Hybrid

BMW 330e Plug-In Hybrid

مطابق گفته ب‌ام‌و، مدل جدید 330e به سری 3، یک نسخه پلاگین هیبریدی اضافه خواهد کرد که در آن استانداردهای بالایی از دینامیک و کارآیی وجود خواهد داشت. مهندسان ب‌ام‌و برای ساخت 330e، شاید از فرمول به‌دست آمده برای سری i کمک گرفته باشند، ولی برخلاف i3، i8 و همین‌طور 225xe اکتیو تورِر (مدلی که قرار است باز هم در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شود)، به جای یک موتور ۱/۵ لیتری سه سیلندر، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۴ اسب‌بخار با موتور الکتریکی ۸۸ اسب‌بخاری در جلوی گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه خواهد بود.

BMW 330e Plug-In Hybrid

BMW 330e Plug-In Hybrid

BMW 330e Plug-In Hybrid

BMW 330e Plug-In Hybrid

BMW 330e Plug-In Hybrid

BMW 330e Plug-In Hybrid

بر این اساس، خروجی کلی پیشرانه 330e به میزان ۲۵۲ اسب‌بخار خواهد بود و حداکثر گشتاور نیز ۴۲۰ نیوتن‌متر است. از این میزان گشتاور، ۱۰۰ تا ۲۵۰ نیوتن‌متر آن در تمام اوقات توسط سیستم ای‌درایو در دسترس قرار می‌گیرد. در نتیجه، 330e می‌تواند در زمانی برابر ۶/۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این عملکرد برای یک سالون کامپکت چندان هم ضعیف نیست؛ به‌ویژه اگر درنظر بگیرید که متوسط مصرف سوخت این خودرو بین ۱/۹ تا ۲/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همین‌طور تنها ۴۴ تا ۴۹ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند.

jQuery(document).ready(function($){ $(“a[rel^=’prettyPhoto’]”).prettyPhoto({animation_speed:’fast’,slideshow:10000, deeplinking: false}); });

  • BMW-330e-39
  • BMW-330e-40

ب‌ام‌و دامنه مسافت این سری 3 هیبرید را در حالت «تمام‌الکتریکی» و با سرعت حداکثر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، برابر ۴۰ کیلومتر اعلام کرده است. وقتی موتور بنزینی را نیز در کنار موتور الکتریکی لحاظ کنیم، این دامنه رانندگی روزانه می‌تواند به ۶۰۰ کیلومتر برسد.

jQuery(document).ready(function($){ $(“a[rel^=’prettyPhoto’]”).prettyPhoto({animation_speed:’fast’,slideshow:10000, deeplinking: false}); });

  • BMW-330e-44
  • BMW-330e-41

بسته‌ باتری‌های ۷/۶ کیلوواتی لیتیومی در کف صندوق عقب قرار گرفته‌اند که این موضوع باعث شده تا ۹۰ لیتر از حجم ۴۸۰ لیتری آن کاسته شود. با این حال، مطابق گفته کمپانی، در این حالت، توزیع وزن متناسب و 50/50 رعایت شده است. ضمن اینکه، فضای ۳۷۰ لیتری هنوز بیشتر از حدّ نیاز به نظر می‌رسد. به‌علاوه، صندلی‌های عقب به صورت 40/20/40 قابلیت جمع‌شدن دارند.

jQuery(document).ready(function($){ $(“a[rel^=’prettyPhoto’]”).prettyPhoto({animation_speed:’fast’,slideshow:10000, deeplinking: false}); });

  • BMW-330e-30
  • BMW-330e-28
  • BMW-330e-14
  • BMW-330e-1
  • BMW-330e-8
  • BMW-330e-42

برگرفته از : مدل جدید ب‌ام‌و سری 3 پلاگین هیبریدی