هیوندای جنسیس 2015؛ تجربه‌ای جذاب

هیوندای جنسیس 2015؛ تجربه‌ای جذاب

هیوندای جنسیس 2015


هیوندای
در حالی به سراغ نسل دوم جنسیس می‌رود که محافظه کاری را به کناری گذاشته و کاملاً بیرون و درون این خودرو را دچار تحولات بنیادین کرده است.

هیوندای جنسیس جدید

در حالی که یکی از انتقادات به نسل پیشین جنسیس می‌شد، کپی‌بردای آشکارا از جلوی مرسدس و نمای عقب بی‌ام‌دبلیو بوده است. اکنون می‌توان با وجود شباهت‌های دیگری که در جای‌جای خودرو با رقبای مطرح اروپایی وجود دارد، هویتی تازه و خاص را نیز برای آن پیدا نمود.

هیوندای جنسیس 2015

نسل اول جنسیس در سال 2008 وارد بازار شد و با استفاده از برندی جدید، قصد داشت تا هویتی تازه را برای محصولات لوکس این شرکت خلق نماید. در این مسیر هیوندای هیچ ابایی از افشای اینکه به آشکارا دارد از از بی‌ام‌دبلیو سری 5 و مرسدس بنز کلاس اس تقلید می‌نماید، ندارد. اما نتیجه کار فاقد انسجام و هویت لازم برای رقابت با چنین رقبایی می‌باشد. هیوندای اکنون یک زبان طراحی به نام مجسمه سیال یا Fluidic Sculpture را به‌کار گرفته که اولین نتیجه آن هیوندای سوناتا بود و معرف زیبایی شناسی به سبک هیوندای با نگاهی مدرن است و ای کاش جنسیس نیز از همین سبک پیروی می‌نمود تا شاهد تولد تازه واردی مناسب در بازار باشیم.

جنسیس 2015

با نگاهی به طراحی بیرونی این خودرو، خشونت و بی‌پروایی را به رخ می‌کشد. اما اگر جلو پنجره بزرگ جلو را با جلو پنجره بی‌ام‌دبلیو عوض کنیم، احتمالاً تفاوتی با مدل‌های سری 7 بی‌ام‌دبلیو نخواهیم یافت، مخصوصاً فرم کاپوت، چراغ‌ها و حتی ستون B که امضای ب‌ام‌و محسوب می‌شود، حال این خودرو نسل جدید است، یا اینکه کپی ناقص از بی‌ام‌دبلیو ؟

هیوندای جنسیس

هیوندای جنسیس جدید و کیا کادنزا از یک ساختار مشترک استفاده می‌کنند. موتورهای شش سیلندر 3.3 لیتری سری لامبدا دیگر روی این خودروها یافت نمی‌شوند و به‌جای آن دو موتور 3.8 لیتری شش سیلندر و یک موتور ممتاز 8 سیلندر 5 لیتری را می‌توان انتخاب کرد. انتقال نیرو به هر چهار چرخ به‌عنوان یک آپشن جذاب به این خودرو در اختیار خریداران بوده در این بین به مانند مدل قبلی، یک جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته، وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

هیوندای جنسیس 2015

موتور شش سیلندر دارای توان 311 اسب‌بخار و گشتاور 293 پوند فوت (معادل 397 نیوتن متر) است که نسبت به قبل 22 اسب‌بخار و 2 پوند فوت (2.7 نیوتن متر) افزایش را نشان می‌دهد . اما گل سر سبد این پیشرانه‌ها یعنی موتور ممتاز 8 سیلندر این شرکت با قدرت تولیدی 420 اسب‌بخار و گشتاور 383 پوند فوت (519 نیوتن متر) ، 9 اسب‌بخار و 7 پوند فوت نسبت به سابق رشد کرده و البته این گشتاور را در دورهای پایین‌تری ارائه می‌کند که نتیجه آن رانندگی یکنواخت‌تر و مصرف سوخت کمتر خواهد بود.

موتور هیوندای جنسیس 2015

محور جلو کاملاً جدید طراحی شده و استفاده از تعلیق چند بازویی در عقب و چرخ‌های 19 اینچی استاندارد و فرمان الکتریکی حساس به سرعت، لذت و آسایش رانندگی را یکجا در اختیار قرار می‌دهند. به گفته هیوندای، تغییرات در تعلیق باعث کاهش صدا و لرزش نیز شده است.

هیوندای جنسیس 2015

از جمله تجهیزات جدیدی که می‌توان در جنسیس 2015 یافت، استفاده از عینک گوگل برای نشان دادن اطلاعات مختلف و اتصال به رایانه مرکزی خودرو است. البته فرامین صوتی گوگل و یا اپل سیری هم در این مجموعه گنجانده شده‌اند که برای هر سوال و دستوری، پاسخی حاضر به جواب دارند.

داشبورد هیوندای جنسیس 2015

داشبورد هیوندای جنسیس 2015

جنسیس تا کنون جوایز بسیاری را از آن خود کرده است. این خودرو در سال 2009 در صدر خودروهای موسسه جی دی پاور قرار گرفت و این در حالی بود که ب‌ام‌و سری 5 و جگوار XF را شکست داده بود. سال بعد جایزه اتوپاسیفیک را به‌عنوان خودروی ایده‌آل از آن خود کرد. سپس جزو 40 ماشین برتر انتخابی موتور ترند شد. جنسیس در کلاس خود و با قیمتی بسیار جذاب، ارائه‌گر کیفیت و تجهیزات یک خودروی لوکس اندازه متوسط است که تجربه‌ای جذاب را رقم می زند. آیا جنسیس در نسل تازه خود هم روند رشد را ادامه خواهد داد؟

آپشن هیوندای جنسیس 2015

هیوندای جنسیس

صندلی جنسیس

درهای هیوندای جنسیس

امکانات هیوندای جنسیس 2015

چراغ هیوندای جنسیس 2015

هیوندای جنسیس 2015

منبع: car.ir

گردآوری، ویرایش و بازنشر: وبسوار

برگرفته از : هیوندای جنسیس 2015؛ تجربه‌ای جذاب